Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Pengeluar Ubat nyamuk organik wangian bunga sakura milik Muslim tempatan



Suri ke 
Perbandingan antara lingkaran ubat nyamuk di pasaran dengan ubat nyamuk organik wangian bunga sakura milik Muslim tempatan
Satu kajian mendapati membakar satu lingkaran ubat nyamuk di dalam bilik tertutup boleh memberi kesan yang sama kepada penghuninya seperti menghisap antara 75 hingga 137 batang rokok.
Justeru, asap berkenaan boleh menyebabkan seseorang yang berada di dalam bilik tertutup itu menghadapi risiko mendapat penyakit kronik seperti barah dan masalah pernafasan seperti bronkitis yang teruk.
Kajian bersama Universiti Perubatan dan Pergigian New Jersey, Universiti Rutgers, Amerika Syarikat serta Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) mendapati asap lingkaran ubat nyamuk di negara ini juga mengandungi banyak sebatian organik yang tidak termasuk karsinogen iaitu ejen yang boleh menyebabkan barah.
Pensyarah Jabatan Kesihatan Masyarakat, Fakulti Perubatan UKM, Prof. Dr. Jamal Hisham Hashim, yang terbabit dalam kajian itu berkata, lingkaran ubat nyamuk juga menghasilkan gas formaldehyde yang turut ada dalam asap rokok.

"Kajian yang dijalankan pada 2003 itu membabitkan dua jenama terkenal yang banyak digunakan oleh penduduk Malaysia terutama di kawasan luar bandar."Asap yang dihasilkan itu didapati melebihi tahap atau garis panduan kualiti udara yang dibenarkan di tempat tertutup,"
Beliau berkata, selain barah, asap lingkaran ubat nyamuk itu juga boleh menyebabkan seseorang itu terdedah untuk mendapat penyakit asma. Katanya, kajian itu juga mendapati bahawa asap lingkaran ubat nyamuk tempatan lebih tercemar berbanding produk China.
"Empat produk lingkaran ubat nyamuk dari China diuji dalam makmal yang sama dengan produk dari Malaysia, namun hasilnya mendapati produk tempatan lebih tercemar. Justeru, sesuatu perlu dilakukan supaya masalah kualiti udara dalam bangunan bukan saja di tempat kerja, malah rumah, restoran dan sebagainya, dapat diatasi," katanya.
**********
Jom kita tukar ubat nyamuk beracun tersebut kepada ubat nyamuk organik wangian bunga sakura buatan Muslim kita yang memang diakui berkesan membunuh nyamuk dan serangga kecil. Syarikat Muslim yang mengusahakan ubat nyamuk organik ini ialah Happyday Marketing yang beroperasi di Kota Bharu. Kelantan.
Kelebihan ubat nyamuk organik:
👉🏻 Membunuh nyamuk, lalat, lipas, semut & lain-lain serangga.
👉🏻 100% bahan organik.
👉🏻 Aroma bau bunga sakura.
👉🏻 Asap tidak menyebabkan batuk dan pedih mata.
👉🏻 Sesuai digunakan di rumah, hotel, restoran, kebun dan lain-lain.
👉🏻 30 setanggi dalam sekotak untuk kegunaan sebulan.
👉🏻Harga sekotak RM10 sahaja.
Saya juga mencari para pengedar untuk setiap negeri dan juga untuk diletakkan di kedai-kedai Muslim serata Malaysia. Untuk order atau agent klik link www.wasap.my/60192496782/UbatNyamukOrganik.

Post a Comment

0 Comments

Popular Posts

.